• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Ελλάδα

Η Περιφερειακή Τεχνική και Γεωργική Σχολή Αμμοχώστου/Αυγόρου πραγματοποίησε επίσκεψη στην Κρήτη στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ κινητικότητα. Το θέμα της φετινής σχολικής χρονιάς στο πλαίσιο του εν λόγω προγράμματος ήταν τα «Παραδοσιακά Γεωργικά Προϊόντα της Μεσογειακής Διατροφής».
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 18 μαθητές και 3 καθηγητές. Η επιλογή των μαθητών πραγματοποιήθηκε, λαμβάνοντας υπόψη προκαθορισμένα κριτήρια, όπως η επιθυμία των μαθητών για συμμετοχή στο πρόγραμμα, η εμπλοκή τους σε ομάδες εργασίας σχετικές με το αντικείμενο του προγράμματος, η επίδοσή τους στα μαθήματα, η ανελλιπής φοίτησή τους, η συμπεριφορά τους και η διάθεσή τους για συλλογή πληροφοριών τόσο αναφορικά με την περιοχή που θα επισκέπτονταν όσο και σε τεχνικά θέματα σχετικά με την ειδικότητά τους. Η αναζήτηση αυτή ήταν η αφετηρία, ώστε οι μαθητές να αρχίσουν να εργάζονται σε ομάδες, να εξοικειωθούν στην αναζήτηση πληροφοριών μέσω βιβλίων, εντύπων και του διαδικτύου και να μπορούν να παρουσιάσουν αυτά τα αποτελέσματα στους συμμαθητές τους.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Κρήτη, οι μαθητές μας επισκέφθηκαν εκπαιδευτικά ιδρύματα, όπως το Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ) Ειδικής Αγωγής Ηρακλείου, το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Κρήτης, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων (ΜΑΙΧ) και το Εσπερινό ΕΠΑΛ Χανίων. Στο πλαίσιο των πιο πάνω επισκέψεων, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με μαθητές και φοιτητές αυτών των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, να εργαστούν σε κοινές ομάδες εργασίας και να παρακολουθήσουν εκθέσεις και παρουσιάσεις συμμαθητών τους.
Παράλληλα, είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στα εργαστήρια (εδαφολογίας, λαχανοκομίας, αυτοματισμών θερμοκηπίων, τράπεζας γενετικού υλικού, συλλογής ξηρών βοτάνων, μηχανολογίας, αιολικό και φωτοβολταϊκό πάρκο κ.α.) των προαναφερθέντων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, να περπατήσουν στο αγρόκτημα και στον βοτανικό τους κήπο, να ενημερωθούν για τα ερευνητικά τους προγράμματα και να συμμετάσχουν σε βιωματικά εργαστήρια.
Επιπρόσθετα, σημαντικές ήταν οι επισκέψεις και η ξενάγησή τους σε εργοστάσια και εταιρείες, όπως το εργοστάσιο Πλαστικά Κρήτης (το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής πλαστικών στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη αλλά και στον κόσμο με τμήμα παραγωγής πλαστικών νάιλον θερμοκηπίων και σωλήνων, παραγωγή πρώτης ύλης για άλλα εργοστάσια πλαστικών και περιβαλλοντική μονάδα ανακύκλωσης πλαστικών), το εργοστάσιο κατασκευής θερμοκηπίων «Κρητσοταλάκη», τα φυτώρια «Rigakis seeds» και «Κρόνος»,  τις εγκαταστάσεις του φυτώριου «Agris» (το μεγαλύτερο φυτώριο παραγωγής σποροφύτων στην Ελλάδα με μονάδα παραγωγής εμβολιασμένων φυτών και ειδικό πειραματικό τμήμα αξιολόγησης νέων ποικιλιών), τον πειραματικό σταθμό αξιολόγησης νέων ποικιλιών λαχανοκομικών της Ολλανδικής εταιρείας «Rijk Zwaan», τον συνεταιρισμό παραγωγών Ανατολή (μια σύγχρονη μονάδα παραγωγών στην Ελλάδα η οποία εφαρμόζει ένα πρωτοποριακό σύστημα δημοπρασίας αγροτικών προϊόντων βασισμένο σε Ολλανδικά πρότυπα), ένα βιολογικό αγρόκτημα και αμπέλι στην περιοχή των Πεζών Ηρακλείου, σύγχρονες θερμοκηπιακές μονάδες ανθοκομικών και λαχανοκομικών φυτών, ένα εργοστάσιο παραγωγής μπύρας και μια μονάδα σαλιγγαροτροφίας. Στο πλαίσιο των πιο πάνω επισκέψεων, είχαν την ευκαιρία να  μιλήσουν με ντόπιους παραγωγούς για τα προβλήματα και τις προοπτικές της γεωργίας στην περιοχή.
Πέρα των πιο πάνω επισκέψεων εκπαιδευτικού χαρακτήρα, οι μαθητές επισκέφτηκαν αρχαιολογικούς χώρους (Κνωσός, Φαιστός, Γόρτυνα), τον τάφο του Νίκου Καζαντζάκη, το μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (όπου εκτός από την άγρια πανίδα και χλωρίδα της Ανατολικής Μεσογείου και της γύρω περιοχής, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ζήσουν σε ειδικό εξομοιωτή τους δύο μεγάλους σεισμούς που έγιναν στην Ελλάδα και στην Ιαπωνία, νιώθοντας το κούνημα του Εγκέλαδου στους 8,0 βαθμούς της κλίμακας Ρίχτερ!!!), το Ενυδρείο Κρήτης, το Ναυτικό Μουσείο Χανίων και το μουσείο Τυπογραφίας, όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία της τυπογραφίας και σε ρόλο τυπογράφου να τυπώσουν σε μηχανήματα του περασμένου αιώνα. Τέλος, περιηγήθηκαν στις πόλεις των Χανίων και του Ηρακλείου, γνωρίζοντας την ιστορία και τον πολιτισμό τους και συνέδεσαν την ιστορία της περιοχής που σε πολλές περιόδους ήταν κοινή για τους δύο λαούς.
Αναντίλεκτα, το πρόγραμμα ήταν απόλυτα πετυχημένο, γεγονός που τεκμηριώνεται από τα μηνύματα των μαθητών και την παραπέρα σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των μαθητών των συνεργαζόμενων σχολείων.